Germania: Plăcuțele de înmatriculare auto: plăcuțele de înmatriculare în Germania

0 104
Comandați acum plăcuța de înmatriculare la nivel național!
Nu contează dacă este o plăcuță de înmatriculare a mașinii, o plăcuță de înmatriculare sezonieră sau o plăcuță de înmatriculare pentru suporturi pentru biciclete – originalul este disponibil în magazinul online al kennzeichenheld.de

Catalogul amenzilor numere de înmatriculare auto

încălcare amenda Puncte
Plăcuțele de înmatriculare sunt greu de citit 5 €
Autocolantul/marca de testare este acoperit sau murdar 5 €
Plăcuța de înmatriculare spate nu este conformă cu reglementările 10 €
Plăcuța de înmatriculare față nu este conformă cu reglementările 10 €
Plăcuțele de înmatriculare nu sunt în stare bună 10 €
Lumina plăcuței de înmatriculare nu este conformă cu reglementările 10 €
Lipsește plăcuța de înmatriculare 60 €
Placa de inmatriculare este prevazuta cu huse din sticla, folie sau similare 65 €
Un vehicul care nu necesită înmatriculare a fost pus în funcțiune fără omologarea CE de tip / omologarea individuală necesară 70 € 1
Un vehicul care nu necesită înmatriculare a fost condus pe un drum public fără plăcuță de înmatriculare obligatorie 40 €
Un vehicul neînmatriculabil a fost condus pe un drum public fără plăcuță de înmatriculare de asigurare valabilă 40 €
Vehiculul neînmatriculat a circulat pe un drum public fără certificatul necesar 10 €
Trailerul fără înregistrare nu are o plăcuță legală de înmatriculare pe spate 60 €
Plăcuța de înmatriculare a remorcii fără înmatriculare este prevăzută cu huse din sticlă, folie sau similare 65 €
Nu există certificat de număr de asigurare 10 €
Nu există certificat de număr de asigurare eliberat la solicitarea unei persoane competente 10 €
Vehicul dat în exploatare deși plăcuța de înmatriculare de asigurare nu era conformă cu reglementările 10 €

Pentru ce este plăcuța de înmatriculare?

Proprietarul unui vehicul poate fi determinat de pe plăcuța de înmatriculare. În plus, autocolantul TÜV atașat oferă informații cu privire la momentul în care urmează următoarea inspecție principală .

Ce se întâmplă dacă plăcuța de înmatriculare lipsește?

Dacă conduceți fără număr de înmatriculare, este o abatere administrativă care va avea drept consecință o amendă de 60 de euro.

Câte plăcuțe de înmatriculare diferite există în Germania?

În Germania există diferite plăcuțe de înmatriculare pentru diferite scopuri.

Fapte interesante despre plăcuțele de înmatriculare ale mașinilor

Plăcuțele de înmatriculare și plăcuțele speciale de înmatriculare trebuie solicitate la biroul de înmatriculare.

La începutul anului 2014, numeroase mass-media au relatat despre un nou record de vehicule în Germania. Stocul de mașini, camioane și altele asemenea a crescut la 53 de milioane de vehicule . Aceasta înseamnă că există în jur de 658 de autovehicule la fiecare 1000 de locuitori.

Pentru a atribui un proprietar de drept acestei mase de vehicule, plăcuțele de înmatriculare ale mașinilor au fost introduse în Germania cu mai bine de 100 de ani în urmă. Acestea sunt folosite pentru a înregistra mașinile și pentru a stoca datele vehiculului în registrul central al vehiculelor.

Cu toate acestea, pentru a apărea acolo, proprietarul unui vehicul trebuie să -și înregistreze, să înregistreze sau să-și anuleze din înmatriculare vehiculul . De-a lungul timpului, au fost introduse tot mai multe tipuri de plăcuțe de înmatriculare, inclusiv în Europa. În Germania, acestea sunt împărțite în plăcuțe de înmatriculare standard și speciale:

Placuta de inmatriculare Art funcţie
Plăcuță de înmatriculare standard/Plăcuță de înmatriculare UE Plăcuță de înmatriculare normală pentru autovehicule
E-mark Plăcuță de înmatriculare normală pentru mașini electrice și hibride
placă diplomatică Doar pentru diplomați
Indicator verde Numai pentru vehiculele scutite legate de o activitate
H plăcuță de înmatriculare Numai pentru mașini clasice
Plăcuță de înmatriculare pentru suporturi pentru biciclete Repetați numărul plăcuței de înmatriculare pentru o plăcuță de înmatriculare din spate ascunsă
plăcuță de înmatriculare pe termen scurt Doar pentru călătorii unice de testare, examinare și transfer, doar pentru călătorii comerciale
Plăcuță roșie de înmatriculare Doar pentru vehicule neînmatriculate, doar pentru dealeri și ateliere
plăcuță de înmatriculare a motocicletei Plăcuță de înmatriculare normală pentru motociclete de diferite dimensiuni
Numărul de înmatriculare roșu H Doar pentru mașinile clasice care sunt folosite pentru o anumită perioadă scurtă de timp
Plăcuțe de înmatriculare de sezon Valabil doar pentru o anumită perioadă a anului
indicator de zi Doar pentru transferuri, test drive și călătorii la inspecții generale
Număr de transfer (de asemenea, numărul de export) Doar pentru transferuri în interiorul unei țări și în altă țară
plăcuță de înmatriculare variabilă Doar pentru două vehicule din aceleași clase, unde plăcuța de înmatriculare este montată doar pe un singur autoturism
plăcuțe de înmatriculare Plăcuță de înmatriculare normală cu inscripția dorită
Plăcuță de înmatriculare 3D Plăcuțe de înmatriculare standard cu litere și cifre evidențiate

Inscripția plăcuțelor de înmatriculare respective în Germania

Numărul de înmatriculare german vor fi

  • semne distinctive și
  • numar de identificare

împărțit.

Infografică cu plăcuța de înmatriculare a mașinii: Ce înseamnă fiecare componentă?

Semnele distinctive

Semnele distinctive constau din maximum trei litere și indică circumscripția administrativă în care a fost înmatriculat vehiculul. Ministerul Federal al Transporturilor, Construcțiilor și Dezvoltării Urbane stabilește aceste litere și, de asemenea, le poate desființa din nou. De îndată ce o mașină mai are o plăcuță de înmatriculare pe care poate fi văzut un semn distinctiv care a fost îndepărtat de Ministerul Federal, plăcuța de înmatriculare a mașinii nu trebuie schimbată, dar poate fi folosită până la scoaterea din funcțiune a mașinii.

Proprietarul unui vehicul nu poate atașa mașinii alte semne sau dispozitive dacă acest lucru duce la confuzie cu plăcuța de înmatriculare sau semnul distinctiv.

Plăcuța de înmatriculare este formată din semnul distinctiv și numărul de identificare.

Numărul de identificare

Numărul de identificare urmează semnul distinctiv . Este format din una sau două litere și una până la patru numere. Dacă însumați toate caracterele de pe plăcuța de înmatriculare, suma nu trebuie să depășească 8. Literele numărului de identificare nu trebuie să conțină umlaut-urile „Ä”, „Ö” și „Ü”. În plus, unele combinații nu sunt permise în anumite orașe, deoarece ar putea avea ca rezultat cuvinte jignitoare sau abrevieri, de exemplu. În general, sunt interzise următoarele numere de identificare: HJ, KZ, NS, SA, SS, AH, HH și SD.

Schimbarea plăcuței de înmatriculare la mutare

Cerința de înregistrare în Germania a fost renunțată la 1 ianuarie 2015. Până în 2007, o nouă plăcuță de înmatriculare trebuia solicitată de la autoritatea de înregistrare pentru fiecare mutare dacă locația veche avea un semn distinctiv diferit de cel nou. Din 2007, această așa-numită obligație de a schimba etichetarea a fost plasată în puterea de decizie a statelor federale individuale. Acum statele federale pot decide dacă acest proces este încă necesar.

Pentru a reduce birocrația și a economisi costurile pentru cetățeni, diferite state federale au decis să introducă legi adecvate, astfel încât proprietarii de mașini să-și poată păstra plăcuțele de înmatriculare atunci când se deplasează. Cu toate acestea, acest lucru se aplică numai deplasării în interiorul statului federal respectiv în care se aplică legea.

Următoarele state federale renunță la obligația de reidentificare:

a intrat in forta Stat federal
din iulie 2009 Bavaria (intrare treptată în vigoare)
1 noiembrie 2009 Hesse
1 februarie 2010 Schleswig Holstein
12 aprilie 2010 Brandenburg
1 septembrie 2010 Saxonia
1 martie 2011 Turingia
1 iulie 2012 Renania de Nord-Westfalia

La 1 ianuarie 2015, obligația de a schimba etichetarea a fost eliminată complet în Germania . Încă din 2013, Bundesrat a fost de acord cu un proiect corespunzător din partea guvernului federal, solicitând renunțarea la nivel național la obligație.

Fiecare proprietar de vehicul își poate păstra numărul de înmatriculare atunci când se mută într-un nou district administrativ . Acest lucru economisește costurile pentru producerea unei noi plăcuțe de înmatriculare. Desigur, fiecare proprietar este liber să facă o nouă plăcuță de înmatriculare. Legea intră în vigoare la nivel național din ianuarie 2015 . De exemplu, dacă vă mutați de la Berlin (caracter distinctiv: B) la Hamburg (caracter distinctiv: HH), numărul plăcuței de înmatriculare poate rămâne cu „B” mare.

Plăcuțe de înmatriculare auto: Vechile plăcuțe de înmatriculare au fost reintroduse în Germania în 2012.

Reeditarea vechilor numere de înmatriculare

Pe lângă faptul că luați plăcuțele de înmatriculare cu dvs., în noiembrie 2012 a intrat în vigoare o altă lege, care afectează semnele distinctive de pe plăcuțele de înmatriculare ale vehiculelor și este denumită liberalizarea plăcuțelor de înmatriculare .

În cursul reformelor districtuale din Germania din ultimii ani, adică în oraș și în district, în care districtele administrative au fost comasate, multe semne distinctive anterioare au dispărut.

Reformele raionale, de exemplu, au unit județele și le-au format în districte administrative mai mari pentru a economisi costuri. Prin urmare, fiecărui district fuzionat i sa dat o nouă abreviere pentru plăcuța de înmatriculare. Un oraș fără cartier a fost fuzionat cu un cartier și a primit, de asemenea, o nouă marcă distinctivă. Totuși, la insistențele cetățenilor orașului sau raionului respectiv, miniștrii transporturilor din statele federale au cerut ca acest regulament să fie din nou depășit . O modificare legală corespunzătoare a fost aplicată în 2012, prin care vechile plăcuțe de înmatriculare au fost reintroduse.

La acel moment, Universitatea de Științe Aplicate Heilbronn desfășura un sondaj în rândul a 50.000 de oameni din 200 de orașe germane pe tema liberalizării plăcuțelor de înmatriculare. Elevii au ajuns la concluzia că peste 70 la sută își doreau vechiul număr de înmatriculare înapoi . Lectorul îndrumător al studiului, prof. dr. Ralf Bochert vorbește despre o tendință tipică în noile state federale. Rezultatele de aici arată că există mai mulți susținători pentru liberalizarea plăcuțelor de înmatriculare atunci când pierderea plăcuțelor de înmatriculare este mai recentă. Dar rezultatele din vechile state federale au fost atipice pentru Borchert:

„Ceea ce este surprinzător, totuși, este că două treimi dintre respondenții din vechile state federale, unde reformele guvernamentale locale au fost realizate în mare parte în anii 1970, doresc, de asemenea, să se întoarcă la vechile numere de înmatriculare”. (Prof. Dr. Ralf Borchert, Universitatea Heilbronn)

Borchert vorbește despre o oportunitate de marketing suplimentară pentru municipalități care nu este asociată cu niciun cost. Dimpotrivă, pentru că raioanele primesc venituri mai mari din cauza taxei de înmatriculare . Cetățenii au de ales între plăcuțele de înmatriculare noi și cele vechi. Dacă doriți să treceți la vechea plăcuță de înmatriculare, de obicei trebuie să plătiți taxa pentru o plăcuță de înmatriculare personalizată. Reforma este ușor de implementat pentru raioane, deoarece departamentele IT pot gestiona mai mulți diferențieri în același timp.

Statele federale care doresc liberalizarea plăcuțelor de înmatriculare au putut să solicite acest lucru în noiembrie 2012 și, în cele din urmă, să o aplice pentru districtele lor, cu condiția ca aceste semne distinctive să fie atribuite până la 25 octombrie 2012. Până în octombrie 2014, 297 de semne distinctive vechi au fost redefinite. Spre comparație: În Germania există în prezent peste 650 de diferențieri.

Cu toate acestea, multe județe s-au pronunțat împotriva liberalizării plăcuțelor de înmatriculare, deoarece nu întărește sentimentul de comunitate ca un nou district fuzionat, ci mai degrabă îl fragmentează.

Plăcuță de înmatriculare oficială pentru autorități
Semnele distinctive nu sunt diferite doar pentru districtul administrativ respectiv, ci și pentru diferite autorități. De exemplu, numărul plăcuței de înmatriculare a poliției pentru Poliția Federală sau Agenția de Asistență Tehnică este caracterizat de alte inițiale:

autoritate/instituție abreviere
Vehicule de serviciu ale forțelor armate americane IF
organizarea asistenţei tehnice THW
vehicule federale BD
Poliția Federală de Frontieră BG
Poliția Federală BP
Administrația de apă și transport maritim BW
Guvernul de stat/parlamentul de stat din Baden-Württemberg administrarea afacerilor
forte armate Y
Bundeswehr pentru vehiculele NATO X

Bundestag, Bundesrat, Biroul Președintelui Federal, Curtea Constituțională Federală și Guvernul Federal au abrevierea „BD”. Acesta este urmat de numere care descriu biroul mai detaliat. De exemplu, „BD 6” este Cancelaria Federală. Plăcuțele de înmatriculare formate din două cifre aparțin vehiculelor președintelui federal (0-1), cancelarului federal (0-2), ministrului federal de externe (0-3) și altor înalte funcții.

Autoritățile de stat ale statelor federale individuale au, de asemenea, propriile abrevieri pentru vehiculele lor, care sunt după cum urmează:

Stat federal abreviere
Berlin (Senat și Camera Reprezentanților) B
Brandenburg (guvernul de stat, parlamentul de stat și poliția) BBL
Bremen (Senat și Parlament) HB
Hesse (guvernul de stat și parlamentul de stat) HEL
Hamburg (Senat și Parlament) HH
Saxonia Inferioară (guvern de stat și parlament de stat) NL
Mecklenburg-Pomerania de Vest (guvernul de stat, poliția de stat și parlamentul de stat) MVL
Renania-Palatinat (guvern de stat, parlament de stat și poliție) RPL
Renania de Nord-Westfalia (guvernul de stat, parlamentul de stat și poliția) NRW
Saxonia (guvernul de stat și parlamentul de stat) LSN
Saarland (guvernul de stat, parlamentul de stat și poliția) SAL
Schleswig-Holstein (guvern de stat, parlament de stat și poliție) SH
Saxonia-Anhalt (guvernul de stat, parlamentul de stat și poliția) LSA
Baden-Württemberg (guvernul de stat, parlamentul de stat și poliția) BWL
Bavaria (guvernul de stat și parlamentul de stat) BYL
Turingia (guvernul de stat și parlamentul de stat) THL

Ecusoane pentru plăcuțele de înmatriculare ale mașinilor germane

Există autocolante de testare între semnul distinctiv și numărul de identificare . Autocolantul rotund este dovada inspecției principale, cel pătrat al testului de emisii . Fiecare an are o culoare diferită.

Autocolantul de inspecție pentru inspecția principală este aplicat pe plăcuța de înmatriculare.

Numărul văzut la ora 12 este luna în care urmează să se efectueze o nouă examinare. Până în 2010, ambele autocolante de test erau lipite pe ambele plăcuțe de înmatriculare, față și spate.

La 1 ianuarie 2010, testul de emisii a fost integrat in inspectia generala, astfel incat autocolantul hexagonal nu mai este necesar.

Pe lângă aceste autocolante, există un autocolant de ștampilă pe o plăcuță de înmatriculare a mașinii în Germania . Acesta este aplicat de către autoritatea de înregistrare respectivă și trebuie prezentat autorității imediat după alocarea plăcuței de înmatriculare.

„Placa de ștampilă conține stema colorată a țării de care aparține autoritatea de înregistrare, precum și denumirea țării și a autorității de înregistrare. Placa de ștampilă trebuie să fie proiectată și atașată în așa fel încât să fie distrusă dacă este îndepărtată.” (§ 10 alin. 3 FZV)

Dacă ștampila sau autocolantul de inspecție lipsesc, mașina nu poate fi condusă pe un drum public . Chiar dacă plăcuța de înmatriculare lipsește complet , este posibil ca vehiculul să nu fie pus în funcțiune.

Ecusoane noi pentru mașini electrice

În primăvara lui 2015  a intrat în vigoare o lege care prevede un autocolant special pentru mașinile electrice . Unul dintre obiectivele așa-numitei Acte de Electromobilitate este de a face mașinile recunoscute dintr-o privire, și nu doar în Germania. Insigna permite mașinilor electronice să se bucure de privilegii speciale, cum ar fi parcare gratuită.

Dimensiunile plăcuței de înmatriculare

Plăcuțele de înmatriculare din Germania trebuie să aibă întotdeauna anumite dimensiuni și nu trebuie să se abate de la acestea. Plăcuțele de înmatriculare speciale, cum ar fi plăcuțele de înmatriculare pe termen scurt sau plăcuțele de înmatriculare de sezon au dimensiuni diferite. Cifrele pentru aceasta sunt ancorate în Ordonanța privind admiterea vehiculelor în circulația rutieră (FZV) . Pe lângă dimensiuni, fontul, culoarea și reflexia sunt reglementate și în FZV. Plăcuțele de înmatriculare standard din Germania constau din litere negre pe un fundal alb. Plăcuțele de înmatriculare speciale, cum ar fi plăcuțele de înmatriculare pe termen scurt sau plăcuțele de înmatriculare sezoniere, au culori diferite. În plus, plăcuțele de înmatriculare din spate trebuie să fie întotdeauna iluminate.

Atașarea plăcuțelor de înmatriculare

Plăcuțele de înmatriculare ale mașinilor din Germania trebuie să fie amplasate pe partea din față și din spate a unei mașini. Excepție fac aici tractoarele cu o singură axă, unde plăcuța de înmatriculare trebuie montată doar pe față, precum și remorcile și motocicletele, unde plăcuța de înmatriculare este suficientă doar pe spate .

Pe 5 septembrie, Parlamentul European și Consiliul European au emis o directivă de stabilire a unui cadru pentru omologarea autovehiculelor și a remorcilor acestora, precum și a sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate pentru aceste vehicule. Această directivă-cadru 2007/46/EG reglementează, de exemplu, rechemarea vehiculelor în cazul unor defecte semnificative sau monitorizarea producției de mașini.

Aceasta înseamnă că producătorii de automobile care produc mașini pentru a fi utilizate pe piața europeană trebuie să respecte aceste reglementări. Directiva conține, de asemenea, standarde pentru plăcuțele de înmatriculare. Implementarea acestuia a început în 2009 și ar trebui să se desfășoare pas cu pas până în 2014. Parlamentul European a emis linii directoare similare pentru fiecare tip de vehicul.

Atașarea și vizibilitatea plăcuței de înmatriculare din spate trebuie să respecte Directiva Europeană 2007/46/CE pentru autovehicule și remorcile acestora. Directiva 2002/24/CE se aplică la montarea plăcuțelor de înmatriculare pentru vehiculele cu două și trei roți . Pentru tractoarele agricole și forestiere, acest lucru este reglementat de directiva-cadru 2003/37/EG.

În partea 1 a certificatului de înmatriculare , câmpul K conține omologarea CE de tip.

Ordonanța de admitere a vehiculelor în circulația rutieră reglementează și unghiul pe care trebuie să-l arate o plăcuță de înmatriculare:

„Plăcuța de înmatriculare din față poate fi înclinată pe direcția de mers până la un unghi vertical de 30 de grade; marginea inferioară nu trebuie să fie la mai puțin de 200 mm deasupra suprafeței drumului și nu trebuie să reducă garda la sol altfel existentă a vehiculului. Plăcuțele de înmatriculare față și spate trebuie să fie întotdeauna lizibile de la o distanță suficientă într-un unghi de 30 de grade pe ambele părți ale axei longitudinale a vehiculului. (§ 10 paragraful 7 FZV)

În plus, plăcuța de înmatriculare din spate nu trebuie acoperită. Dacă acesta este cazul, de exemplu din cauza încărcăturii pe un camion, trebuie atașată o altă plăcuță de înmatriculare pe vehicul sau pe suportul de încărcare.

Iluminarea plăcuței de înmatriculare

Directiva 76/760/CEE a Consiliului Comunităților Europene reglementează achiziția și funcționarea sistemelor de iluminat pentru plăcuța spate:

  • Plăcuța de înmatriculare din spate trebuie să fie clar lizibilă până la 20 m .
  • Lumina de la sistemul de iluminare a plăcuței de înmatriculare trebuie să fie albă sau suficient de neutră pentru a nu schimba culoarea de fundal a plăcuței de înmatriculare.
  • Lumina nu trebuie să strălucească direct înapoi.
  • Unghiul de incidență a luminii pe plăcuța de înmatriculare nu trebuie să fie mai mare de 82 de grade în niciun punct .
  • Circuitul trebuie reglat astfel încât lumina plăcuței de înmatriculare să fie întotdeauna aprinsă împreună cu luminile din spate .

Ghidul conține informații suplimentare despre iluminarea plăcuței de înmatriculare, cum ar fi intensitatea luminii sau luminanța.

În principiu, fiecare vehicul și fiecare remorcă trebuie să aibă o lumină de înmatriculare . Mopedele cu plăcuțe de asigurare și vehiculele ușoare cu patru roți sunt excluse din acest regulament.

Plăcuțele de înmatriculare includ și o plăcuță de înmatriculare auto-iluminată, care este mai bună în condiții de vizibilitate slabă.

În plus, pot fi instalate numai lumini care au primit o aprobare ECE. Simbolul pentru acesta este un E mare, care este înconjurat de un cerc. Lângă literă este un număr care definește țara în care a fost produsă lampa.

De exemplu, 1 reprezintă Germania. Neinstalarea acestor lămpi omologate poate anula permisul de utilizare al vehiculului .

Lățimea și înălțimea plăcuțelor de înmatriculare

În conformitate cu apendicele 2 la FZV , există patru identificatori standard permisi:

  • plăcuțe de înmatriculare cu o singură linie,
  • plăcuțe de înmatriculare pe două linii,
  • numere de înmatriculare reduse pe două linii și
  • plăcuță de înmatriculare a motocicletei.

Plăcuțele de înmatriculare cu o singură linie au o lățime maximă de 520 mm și o înălțime maximă de 130 mm . Plăcuțele de înmatriculare pe două linii măsoară maxim 340 mm lățime și 200 mm înălțime .

Autovehiculele cu două și trei roți, care poartă plăcuțe de înmatriculare pe două linii, au o lățime maximă de 280 mm . Plăcuțele de înmatriculare ale motocicletei au cel puțin 180 mm și cel mult 220 mm lățime și 200 mm înălțime . Plăcuțele de înmatriculare reduse cu două linii măsoară 255 mm lățime și 130 mm înălțime . Conform § 10 alin. 6 nr. 3 din Ordonanța privind admiterea vehiculelor în circulația rutieră, aceste plăcuțe de înmatriculare sunt atribuite motocicletelor și tractoarelor ușoare cu viteza maximă de 40 km/h și remorcilor cu viteza maximă de 40 km/h. , dacă aceasta este marcată .

Plăcuța de înmatriculare Euro cu o singură linie are 520 mm lățime și 110 mm înălțime . Toate dimensiunile pentru plăcuța de înmatriculare euro cu o singură linie dintr-o privire:

desemnare Dimensiune in mm
Lățimea liniei marginii plăcuței de înmatriculare 4,5 (Toleranță: 3,5 până la 6,5)
Lățimea câmpului albastru euro 45
Spațiu între câmpul albastru euro și legendă cel putin 8
Spatiu pentru placi 63,5 până la 67,5
Distanța dintre ultima literă și prima cifră a numărului de identificare 24 până la 30
Distanța dintre litere și marginea laterală Cel putin 8
spațierea dintre caractere 8 la 10
Spațiul dintre litere și chenar orizontal 13

Plăcuța de înmatriculare Euro pe două linii are 340 mm lățime și 200 mm înălțime . Versiunea scurtată pentru motociclete are 280 mm lățime și 200 mm înălțime . Toate dimensiunile pentru plăcuța de înmatriculare euro pe două linii dintr-o privire:

linia de sus
desemnare Dimensiune in mm
Lățimea liniei marginii plăcuței de înmatriculare 4,5 (Toleranță: 3,5 până la 6,5)
Lățimea câmpului albastru euro 40
Spațiu între câmpul albastru euro și legendă cel putin 8
spațierea dintre caractere 8 la 10
Spațiu între abrevierea țării și etichete 8 până la 25
Diametrul autocolantului autorității de înregistrare 45
Diametrul autocolantului de inspecție 35
Distanța dintre plăci și marginea laterală Cel putin 8
Spațiu între linia de sus și de jos 15
linia de jos
Distanța dintre legendă și marginea din stânga Cel putin 8
spațierea dintre caractere 8 la 10
Distanța dintre ultima literă și prima cifră a numărului de identificare 24 până la 30
Distanța dintre legendă și marginea din stânga Cel putin 8
Distanța dintre legendă și chenar orizontal 13

Regula de bază pentru toate plăcuțele de înmatriculare este că nu este stipulată lățimea minimă . Cu toate acestea, toate celelalte distanțe și dimensiuni trebuie să respecte regulile.

Fontul plăcuțelor mașinii

Scrisul de pe plăcuțele de înmatriculare se numește scriere FE . FE înseamnă font anti-contrafacere. Acest lucru este reglementat și în Ordonanța de Înmatriculare a Vehiculelor. Fontul FE este împărțit în trei tipuri: script mediu, script îngust și script mediu redus .

Fontul din mijloc este implicit. De îndată ce nu există suficient spațiu pe plăcuța de înmatriculare pentru acest tip de liter, trebuie să se folosească caractere înguste. Un exemplu în acest sens este numărul de înmatriculare UE format din opt cifre. Diferența dintre mijloc și îngust este lățimea caracterelor. Deși nu diferă în înălțime (75 mm), diferă în lățime.

Engschrift are doar 40,5 mm lățime pentru litere și 38,5 mm pentru cifre. Pentru comparație: fontul central măsoară 47,5 mm pentru litere și 44,5 mm pentru cifre. Fontul mijlociu redus poate fi văzut numai pe plăcuțele de înmatriculare reduse cu două linii și pe plăcuțele de înmatriculare pentru motociclete. Măsoară 49 mm în înălțime, 31 mm în lățime pentru litere și 29 mm în lățime pentru numere.

Oricine are o plăcuță de înmatriculare individuală trebuie să respecte următoarele toleranțe:

toleranţă
Plăcuțe de înmatriculare pe o linie și două linii
înălțimea fontului + 2 mm până la – 1 mm
Lățimea liniei literei + 1 mm până la – 1 mm
lățimea liniei de frontieră + 2 mm până la – 0,5 mm
Plăcuțe de înmatriculare reduse pe două linii
înălțimea fontului + 1 mm până la – 0,5 mm
Lățimea liniei literei + 0,5 mm până la – 0,5 mm
lățimea liniei de frontieră + 1 mm până la – 0,5 mm

Plăcuțele de înmatriculare pentru Bundeswehr și plăcuțele de înmatriculare de asigurări sunt tipărite într-un font diferit. Acesta se numește tip aldin mijlociu . În plus, literele înguste îngroșate sunt utilizate dacă literele îngroșate din mijloc depășesc înălțimea punctului de atașare prevăzut pentru plăcuțele de înmatriculare.

Numărul plăcuței de înmatriculare nu trebuie să conțină mai mult de opt cifre , adică litere și cifre. După cum s-a descris deja, litera din mijloc trebuie utilizată pentru plăcuțele de înmatriculare standardizate ale UE. Cu toate acestea, dacă locația plăcuței de înmatriculare este prea mică pentru acest tip de literă, mai

  • semnele distinctive și/sau
  • literele numărului de identificare și/sau
  • cifrele numărului de identificare

poate fi tipărit cu caractere înguste.

Dimensiunile maxime pentru tipurile de plăcuțe de înmatriculare respective nu trebuie depășite. Dacă nu este posibil ca autoritatea de înmatriculare să atribuie o plăcuță de înmatriculare unui vehicul, de exemplu deoarece înălțimea nu se potrivește cu punctul de atașare, proprietarul trebuie să facă modificări vehiculului.

Dacă plăcuța de înmatriculare este acoperită de zăpadă, de exemplu, există riscul unei amenzi.

În caz de îndoială, autoritatea de înmatriculare poate consulta și un expert recunoscut oficial care va verifica cadrul tehnic al vehiculului.

Dacă acest lucru determină că proprietarul vehiculului necesită un efort disproporționat cu schimbarea, o plăcuță de înmatriculare se poate abate de la standard.

O prezentare generală a amenzilor pe tema plăcuțelor de înmatriculare

Oricine face plăcuța de înmatriculare de nerecunoscut sau o acoperă trebuie să se aștepte la amenzi pentru încălcarea Ordonanței de Înmatriculare a Vehiculelor (FZV) . Următoarele exemple ar trebui să clarifice acest lucru.

Cazul 1: Numărul de înmatriculare este greu de citit

încălcare amenda
Plăcuțele de înmatriculare sunt greu de citit 5 euro
Placa de testare/marca de testare sunt acoperite sau murdare 5 euro

De îndată ce plăcuța de înmatriculare este greu de citit, de exemplu din cauza zăpezii sau a murdăriei , există o amendă de 5 euro. Dacă și autocolantul de test este acoperit sau murdar, poți fi amendat cu încă 5 euro.

Cazul 2: Plăcuțele de înmatriculare nu sunt conforme cu reglementările

încălcare amenda
Plăcuța de înmatriculare spate nu este conformă cu reglementările 10 euro
Plăcuța de înmatriculare față nu este conformă cu reglementările 10 euro
Plăcuțele de înmatriculare nu sunt în stare bună 10 euro

După cum sa explicat deja, plăcuțele de înmatriculare trebuie să respecte anumite reglementări. De exemplu, cât de mare poate fi fontul de pe plăcuța de înmatriculare sau distanța dintre cifre și marginea plăcuței de înmatriculare. Oricine nu respectă acest lucru plătește o amendă de 10 euro pe plăcuță de înmatriculare, adică față și spate. Dacă nici o plăcuță de înmatriculare nu este în stare corespunzătoare, se vor adăuga 10 euro în plus. Aceasta poate fi , de exemplu, o plăcuță de înmatriculare proeminentă sau foarte adâncită .

Cazul 3: Plăcuțele de înmatriculare nu sunt iluminate

încălcare amenda
Lumina plăcuței de înmatriculare nu este conformă cu reglementările 10 euro

Plăcuțele de înmatriculare pot fi iluminate, de exemplu cu LED-uri.

De îndată ce lumina plăcuței de înmatriculare nu respectă reglementările autorităților, se datorează o amendă de 10 euro. Acesta poate fi deja un unghi reglat incorect al lămpilor.

Dacă lumina plăcuței de înmatriculare nu funcționează deloc , nu numai că se poate aștepta o amendă. De îndată ce lizibilitatea plăcuței de înmatriculare din spate nu mai este garantată, statul își asumă utilizarea greșită a plăcuței de înmatriculare .

Tribunalul Regional Superior din Stuttgart a declarat că lumina plăcuței de înmatriculare este o componentă obligatorie împreună cu restul iluminatului mașinii într-o hotărâre din 6 iulie 2011. În această cauză, stingerea intenționată a luminii plăcuței de înmatriculare a fost declarată infracțiune penală. și pedepsit pentru că șoferul a făcut-o pentru a evita o evadare prin controlul poliției.

Cazul 4: Lipsește plăcuța de înmatriculare

încălcare amenda
Lipsește plăcuța de înmatriculare 60 euro

Dacă plăcuța de înmatriculare lipsește complet, aceasta poate deveni rapid scumpă. În acest caz, se datorează o amendă de 60 de euro.

Dacă numărul plăcuţei de înmatriculare a fost furat , poliţia trebuie anunţată imediat . În plus, autoritatea de înmatriculare a vehiculelor trebuie informată cu privire la furt, astfel încât mașina să poată fi remarcată.

Cazul 5: Plăcuța de înmatriculare lipită

încălcare amenda
Placa de inmatriculare este prevazuta cu huse din sticla, folie sau similare 65 euro

„Plăcuțele de înmatriculare nu trebuie să reflecte, să fie ascunse sau murdare; nu pot fi prevăzute suplimentar cu sticlă, folie sau capace similare, […].” (§ 10 alin. 2 FZV)

Multe filme pentru plăcuțe de înmatriculare sunt disponibile comercial pe piață. Cu toate acestea, plăcuțele de înmatriculare din Germania nu pot fi lipite. Cine face asta plătește o amendă de 65 de euro. De îndată ce o plăcuță de înmatriculare sau o scrisoare a fost lipită, trebuie plătită și o amendă.

În plus, potrivit § 22 din StVG, poate exista chiar o pedeapsă cu închisoarea de până la un an sau o amendă .

Mai multe încălcări ale plăcuțelor de înmatriculare

încălcare amenda Puncte
Un vehicul care nu necesită înmatriculare a fost pus în funcțiune fără omologarea CE de tip/omologarea individuală necesară 70 € 1
Un vehicul care nu necesită înmatriculare a fost condus pe un drum public fără plăcuță de înmatriculare obligatorie 40 €
Un vehicul neînmatriculabil a fost condus pe un drum public fără plăcuță de înmatriculare de asigurare valabilă 40 €
Vehiculul neînmatriculat a circulat pe un drum public fără certificatul necesar 10 €
Trailerul fără înregistrare nu are o plăcuță legală de înmatriculare pe spate 60 €
Plăcuța de înmatriculare a remorcii fără înmatriculare este prevăzută cu huse din sticlă, folie sau similare 65 €
Nu există certificat de număr de asigurare 10 €
Nu există certificat de număr de asigurare eliberat la solicitarea unei persoane competente 10 €
Vehicul dat în exploatare deși plăcuța de înmatriculare de asigurare nu era conformă cu reglementările 10 €

Opțiuni de proiectare pentru plăcuțele de înmatriculare

Oricine își lipește plăcuța de înmatriculare plătește o amendă de 65 de euro. Deci, acesta este un proces costisitor pentru a îmbunătăți aspectul plăcuței de înmatriculare.

Există alternative legale. Acestea vor fi evidențiate în secțiunea următoare.

Plăcuțele de înmatriculare pot fi afișate și ca plăcuțe de înmatriculare 3D ca aspect de design.

Plăcuțele de înmatriculare 3D

Un producător bavarez a dezvoltat plăcuța de înmatriculare 3D timp de trei ani și a fost produsă pentru prima dată în noiembrie 2013. Ceea ce este special la acest indicator este natura și aspectul.

Plăcuța de înmatriculare 3D este realizată din plastic și promite mai multă flexibilitate . Din acest motiv, cu greu apar lovituri.

Literele sunt, de asemenea, fabricate din plastic colorat și, prin urmare, au o durată de viață mai mare decât plăcuțele de înmatriculare standard ale UE. În plus, plăcuța de înmatriculare 3D ar trebui să fie ecologică și ușor de întreținut. Deci, dacă prețuiți un aspect ușor diferit pentru vehiculul dvs., ar trebui să vă gândiți la această alternativă.

Noua tendință: o plăcuță de înmatriculare auto-iluminată

Plăcuțele de înmatriculare autoluminoase, cunoscute și sub numele de plăcuțe de înmatriculare iluminate, trebuie să fie iluminate de o sursă de lumină externă pentru a fi vizibile în întuneric. Există multe tehnici pentru a realiza acest lucru:

  • plăcuță de înmatriculare electroluminiscentă,
  • plăcuțe de înmatriculare cu folie EL,
  • Plăcuță de înmatriculare cu LED-uri iluminate din spate,
  • Suport plăcuță de înmatriculare iluminat cu LED-uri și
  • plăcuțe de înmatriculare auto-iluminate cu LED-uri.

Cu plăcuțe de înmatriculare electroluminiscente , literele și cifrele negre sunt plasate pe un disc de plastic transparent și conductor de lumină. Pe acest panou a fost amplasat un film electroluminiscent sau, pe scurt, film EL. Procesul a fost asociat cu un preț de vânzare ridicat pentru proprietarii de vehicule, astfel încât a fost optimizat în anii care au urmat. Rezultatul este plăcuța de înmatriculare autoiluminată cu folie EL .

La acest tip de plăcuță de înmatriculare, inscripția este în relief pe o placă, care a fost laminată cu o folie specială EL și, de asemenea, cu o folie reflectorizantă. Există, de asemenea, o priză pentru un cablu panglică pe spatele plăcuței de înmatriculare, care la rândul său este conectat la vehicul și folosește tensiunea acestuia. Acest sistem a fost aprobat oficial de către Autoritatea Federală de Transport Auto pentru vehicule și motociclete. Cu toate acestea, o plăcuță de înmatriculare auto-iluminată a fost până acum relativ costisitoare de cumpărat.

Un alt sistem este placa de înmatriculare iluminată din spate cu LED-uri . Un cadru din plastic este echipat cu LED-uri și instalat în sistemul de iluminat al vehiculului. Dezavantajul a fost că acest proces a necesitat o etichetă de plastic special făcută, care apoi reflectă lumina. Acest sistem a fost, de asemenea, aprobat de către Autoritatea Federală de Transport Auto, dar producția pentru el a fost întreruptă.

În 2008, o companie germană a produs o plăcuță de înmatriculare cu iluminare automată , care a fost, de asemenea, aprobată de Autoritatea Federală de Transport Auto. Avantajul acestei proceduri este că poate fi utilizată plăcuța de înmatriculare UE standardizată. O suprafață de conductor echipată cu LED-uri și un geam transparent din plastic luminează plăcuța de înmatriculare. Dezavantajul acestei proceduri este că plăcuța de înmatriculare trebuie îndepărtată pentru fiecare inspecție principală. În plus, LED-urile nu luminează uniform plăcuța de înmatriculare.

De dragul caracterului complet, aici trebuie menționată plăcuța de înmatriculare autoluminoasă cu LED-uri . Acest sistem nu a fost (încă) aprobat de către Autoritatea Federală de Transport Auto. În acest proces, sunt lipite împreună diverse folii, dintre care una conține LED-uri și face ca plăcuța de înmatriculare să se aprindă.

Plăcuțele de înmatriculare auto-iluminate folosesc mai puțină energie electrică decât sistemele de iluminat convenționale și sunt mai ușor de văzut din aproape orice unghi. Cu toate acestea, prețul de achiziție pentru aceste plăcuțe de înmatriculare este foarte mare .

Nu doar pentru mașină: plăcuțe de înmatriculare pentru motociclete, biciclete și camioane

De asemenea, se eliberează plăcuțe de înmatriculare pentru o motocicletă. Cu toate acestea, semnul arată diferit.

Desigur, plăcuțele de înmatriculare nu sunt necesare doar pentru mașini, ci și alte vehicule trebuie să fie înmatriculate sau atribuite unui proprietar.

Plăcuțe de înmatriculare pentru motociclete

În primăvara lui 2011 , a intrat în vigoare o nouă lege care a schimbat dimensiunea plăcuțelor de înmatriculare a motocicletelor.

Plăcuțele de înmatriculare ale motocicletei au cel puțin 180 mm lățime și 200 mm înălțime . În plus, acum sunt posibile lățimi de 200 mm și 220 mm .

Plăcuța de înmatriculare trebuie:

  • până la 30 de grade faţă de o perpendiculară şi
  • inclinat intre 60 si 90 de grade fata de sol.
  • Marginea inferioară a plăcuței de înmatriculare trebuie să fie de cel puțin 300 mm și
  • marginea superioară nu se află la mai mult de 1200 mm deasupra suprafeței drumului.

Pentru motocicletele care au fost înmatriculate înainte de 1 iulie 1958 , plăcuțele de înmatriculare trebuie să fie la cel puțin 1500 mm de sol.

Mopedele, scaunele cu rotile motorizate și vehiculele ușoare cu patru roți trebuie să prezinte doar o plăcuță de înmatriculare de asigurare , care, la rândul său, dovedește că vehiculul are asigurare auto . Aceasta arată că proprietarul a încheiat o asigurare corespunzătoare de răspundere civilă auto. După ce proprietarul unui astfel de vehicul a plătit taxa anuală, acesta primește numărul plăcuței de înmatriculare și un certificat de la compania de asigurări. Numărul de înmatriculare este valabil de la 1 martie a unui an până la sfârșitul lunii februarie a anului următor. Plăcuța de înmatriculare trebuie să fie bine fixată pe spatele vehiculului, sub farul din spate.

Plăcuțe de înmatriculare pentru biciclete

În Elveția, s-au eliberat plăcuțe de înmatriculare pentru biciclete. Cu toate acestea, după un timp, acest lucru a fost întrerupt. Ar trebui să crească rata de eliminare a accidentelor. Cu toate acestea, acest lucru nu s-a întâmplat. Și în Germania, se discută o astfel de cerință a plăcuței de înmatriculare pentru biciclete pentru a reduce accidentele de biciclete . Cu toate acestea, încheierea discuției cu un rezultat este încă în așteptare astăzi.

La rândul lor, bicicletele electrice trebuie să fie prevăzute cu o plăcuță de asigurare care să arate că vehiculul are asigurare auto. Ele aparțin clasei mopedelor.

Plăcuțe de înmatriculare pentru camioane

Pe lângă numărul plăcuței de înmatriculare, șoferii de camion trebuie de obicei să atașeze vehiculului indicatoare suplimentare, care definesc mai precis încărcătura pe camion, cum ar fi mărfurile periculoase . Pe lângă această diferență, regulile de etichetare pentru mașini și camioane sunt de altfel aceleași.

Cumpărați plăcuțe de înmatriculare online

Plăcuțele de înmatriculare pot fi achiziționate de la autoritatea locală de înregistrare. Pentru a scuti autoritățile de omologare din Germania, funcțiile autorității au fost făcute accesibile online. În acest fel, proprietarii de vehicule își pot verifica disponibilitatea din mii de plăcuțe de înmatriculare și plăcuțe de înmatriculare de rezervă. De asemenea, este posibil să comandați plăcuțe de înmatriculare online.

Totul începe cu căutarea plăcuței de înmatriculare pe Internet. Un număr mare de furnizori de internet oferă plăcuțe de înmatriculare gratuite, care pot fi apoi rezervate și/sau achiziționate.

Cel mai bun mod de a găsi ceea ce cauți este să cauți plăcuțele de înmatriculare vacante pe site- ul web al districtului de autorizare . De exemplu, orașul Berlin oferă și o căutare a plăcuțelor de înmatriculare . În plus, deținătorii pot rezerva plăcuța de înmatriculare pe care au găsit-o și apoi o pot ridica de la autoritatea de înregistrare. Perioada de rezervare este de obicei de două luni.

Pentru a evita stresul de a cumpăra plăcuțe de înmatriculare, proprietarii de vehicule pot cumpăra plăcuțe de înmatriculare online . Aici este important să găsiți o companie care a obținut evaluări înalte pe portaluri de testare reputate și să ofere măsuri de protecție a cumpărătorilor.

Anulați înmatricularea vehiculelor online din 2015

Ca prim pas în înmatricularea vehiculelor pe internet (i-Kfz), autoritățile de înmatriculare a vehiculelor au făcut posibilă de la 1 ianuarie 2015 dezafectarea unui vehicul. Când o mașină este înmatriculată, se acordă noi ștampile, certificate de înmatriculare și un cod de securitate . Cu aceasta, vehiculul poate fi radiat pe un portal central al Autorității Federale de Transport Auto fără a fi necesar să se prezinte personal.

100% LikesVS
0% Dislikes
Citește și

Lasă un răspuns